10 януари 2023 г.

Руската връзка

Християнството при неелинизираната аристокрация е влязло в ролята на кортеж, 
та резултатът от елинизираната аристокрация е руската култура и българският книжовен език, т. е. едно инфраструктурно отсъствие.

"Летяха враните, а подир тях кат птички
се вдигнаха далече горските листа.
Небето стана жълто в миг, а клоните самички
увиснаха кат скелети във черна пустота"

Яна Язова, "Много късно"

----------

"И хукнах аз към теб в тъмите
да скрия празник в твоя праг...
Но в сънен креп мълчат вратите -
и всеки дом е саркофаг"

Из Яна Язова, "Скръб"

----------

"Край твоя дом за тебе ходя тихо аз -
край всеки храст и вада.
А на прозореца зад бялата преграда
там сянката ти черна броди тоя час"

Из Яна Язова, "Край твоя дом"

----------

"Да, няма песни, няма шумолене.
И никому не пазя сянка аз.
Дървар не знай какво да ми отнеме"

Из Яна Язова, "Дърво"

----------

"А бавно из земята, срещу мене
изникват сенки. Моите братя клети...
Прииждат старци с сгънати колене,
накъсали приветствени букети,
с гнили рози, листи недозрели"

Из Яна Язова, "Плач над България" 

----------

"Аз отмъстих на | сън, че бях извън живота"

Из Яна Язова, "Голямата песен"

----------

"Моята титла, скъпи мой, е едно лошо име"

Из Яна Язова, писмо до Балабанов, 18 дек.' 1937

----------

"Като някой изветрял любовник ти започна да ме мърсиш"

Из Яна Язова, писмо до Балабанов, 1942

----------

"Пътят, по който се води това момиче, е пътят на вманиачаването"

Георги Цанев за Яна Язова

 

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link