Метафизическата рефлексия (под която се подвежда диалектиката):
(1) не може Христос да се увенчае с победа над Александър
(2) (и тоталитарните почини), без дяволите да ни вземат
(1) не може Христос да се увенчае с победа над Александър
(2) (и тоталитарните почини), без дяволите да ни вземат
Яна Язова ("Златни искри на скръбта", афоризми):
(1) "Балкани"* ("Левски" - "Бенковски" - "Шипка"), трилогия
(2) "Соления залив"* ("Голямо и Малко" - "Война"), дилогия
(3) "Александър Македонски"
"Последният езичник", драма (Расате), приживе
"Капитан", приживе
"Ана Дюлгерова", приживе
----------
* Заглавието "Соления залив" е от Петър Величков, Реставратора;
пък аз бих изнамерил "Руската връзка" ("Балкани" - "Соления залив"),
* Заглавието "Соления залив" е от Петър Величков, Реставратора;
пък аз бих изнамерил "Руската връзка" ("Балкани" - "Соления залив"),
т. е. през Поезията, Писмата и Дневника на Яна Язова
(демонстрира се една отсъстваща инфраструктура)
P. S. Без Христа (затрупване) Александър Велики би се приравнил с Бонапарта,
щото да се подведе под Канта Аристотел,
сиреч щото да се подведе под диалектическата рефлексия метафизиката
щото да се подведе под Канта Аристотел,
сиреч щото да се подведе под диалектическата рефлексия метафизиката
Неоснователен въпрос е защо се занимаваме с Боговете: "Силян Щърка", драма:
"Ах, мимолетна ще му бъде тази радост,
додето по пейзажи хубави лудува
и птичи глас и горско шумолене чува,
додето сигурно научи да рисува.
Дотук не ще смрачи очите му тъга.
Но чуе ли веднъж гласът на свойте мисли,
ще поличат върху пейзажите дамга подир дамга,
а той ще се изправи слисан
и ще запита: 'Нужно ли е, ах, защо?'
Да бърка и да меси живото тесто
от пепелта на туй, що първо е горяло,
кога кълбото земно се е завъртяло?"
Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link