1. Авторитарна. Придобиваната (тя е такава) печалба при продоволственото производство се реинвестира (би трябвало) по "усилване". И не може при инфлация да понижиш разходите - най-ниските са. Нито да редуцираш (предоговориш) за по-висока цена производствени количества, т. е. за надребняване - текущи са. Просто вдигаш (предоговаряш) цените по сделките.
2. Харизматична. Залаганата (тя е такава) печалба, партида (сделка) по партида, при бутиковото производство се реинвестира за възстановяване и подобряване, но и за да се погасява разходна динамика. И не може при инфлация просто да вдигнеш (предоговориш) цените - инфлацията "попива" в разходната динамика и по-скоро се усеща, отколкото да се установява. Търсиш по-евтини доставки за материали, компенсирайки по някакъв начин компромиса. И редуцираш (предоговаряш) за по-висока цена количествата по сделките, т. е. за надребняване.
Та ето че харизматичната конкуренция е много по-нечувствителна към инфлацията, отколкото авторитарната. Това заключение би могло да ни помогне да си обясним някои аномалии.
Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link