(виж предходния ми фр., т. е. "Без срещу със дарование": link)
"Skolnick was born and raised in Berkeley, California, in a non-traditional Jewish family. His parents, Jerome Skolnick and Arlene, both PhD graduates from Yale University, taught sociology at New York University and University of California, Berkeley"
Wikipedia, "Alex Skolnick", 6 юни' 2022 (link)
Отсъствието на дарование Алекс (р. 68-ма) компенсира със своята необичайно висока за Метъл-китарист образованост (чете Томас Ман, Достоевски и пр., интересува се от теоретична физика, познава класическата музика, владее джазовата интерпретация)
Пребивава отдавна в NYC. Тук, в клуба, той е в среда, където Метълът е непознат
Iridium Jazz Club, NYC, 12 септ.' 2018
Час и 40 мин. легално видео
Инструментални пиеси (китара - бас - барабани)
Музикално-технически е на виртуозно ниво, което го основополага, форматира го,
но той ревностно се стреми към съдържателност и дълбочина, усеща се овреме
и вплита, и дори разработва, мотиви, фразира
Авторските му пиеси, макар с твърде стандартна, тип "радио фон", стилистика, са на висока стойност по вглъбяване, искрени са и превъзхождат композиционно интерпретациите; пък те, от своя страна, не са транскрипции, не следват по никакъв начин оригиналите, освен по елементи (мотиви, modes, moods, пулсации,
хармонии и пр.), и са по-живи
Дава преди всяка пиеса късо разяснение
Първата е безлична, тя си е за мен с нейната урбан-романтика,
но втората е трикултурна (муслим-латино-кънтри),
динамична, и ту тревожна, ту бодра
01. "Unbound" (авторска)
! 02. "Culture Shock" (авторска)
03. "Django Tango" (авторска отн. Джанго)
04. "Dream on" (по Aerosmith)
05. "99/09" (авторска отн. Prince)
! 06. "Lazy" (по Deep Purple, с вокална украса)
07. "Gymnopédie No.1" (по Erik Satie, ак. китара)
08. "Conundrum" (авторска)
09. "Still Loving You" (по Scorpions, + барабанно соло)
10. "Blues Jam" (импровизация)
Концертът, мисля, трябва в случая да се възприема като цялост