4 юни 2022 г.

Едно-и-същото или-или

Рентабилни по естество са били благородническите титли...

Бутиковата намеса: че бутиковата организация се нуждае "от" продоволствие, продоволствената - "от" бутик. Рентабилността философски е определилият се трайно доход. Рентабилността технически е съотношението между приход и разход, та е правопропорционална на печалбата и обратнопропорционална на себестойността. Съвкупната равномерно печалба от своя страна е пропорционална на енергийния разход, а себестойността - на сбора от трудовия и материалния. Философията иде да борави с техниката.

Бутиковата продукция за артикул е да се проектно зацикля партида: но енергийният разход за партида е нисък, сборът съответно от трудовия и материалния е висок; рентабилността технически се удържа чрез висока за продукта цена, партида за партида. Доходът се е определил, ала не е трайно. И необходимо е цената да бъде понижена рязко, щото печалбата за партида да се залепи свише върху реинвестиционен ниско таван: на работа си, за да има смисъл да се трудиш (познаваш си труда); че иначе защо тъкмо да работиш?

Продоволствената продукция за артикул е да се постфактум причислява единична бройка: но енергийният неизброимо разход е висок, сборът съответно от трудовия и материалния е нисък; рентабилността технически се проваля поради ниска за продукта цена, бройка към бройка. Доходът е трайно, ала не се е определил. И необходимо е цената да бъде повишена рязко, щото печалбата за единица бройка да се отлепи снише над реинвестиционен високо таван: на печалба си, за да има смисъл да си на работа (знаеш си работата); че иначе защо тъкмо да печелиш?

P. S. И ето защо казвам, че ако съвременно ще се започва "производствен" бизнес
ами трябва или фундаментална аналитика (при бутика, т. е. високото ниво), 
или фундаментален софтуер (при продоволствието, т. е. ниското ниво). 

Първото го справям през Excel, а второто - знаейки си работата. 

4 юни' 2022, Шумен, Йордан Землян, аналитик 

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link