2 юни 2022 г.

Предлагане при сделки по рентабилност

1. Легенда за единица от артикул:
Е*, енергийният разход, предварително (↓↓);
Т**, трудовият разход, предварително (↑);
П**, печалбата, предварително ().

2. Легенда за единица от артикул в партидния цикъл:
Цi (& Бi) ***, цените (& бройките), т. е. след сделките (?);
∑Бi*, общият брой единици от артикул в партидния цикъл, предварително;
М***, материалният разход, подготовка (!).

----------
* Производственият управител.
** Управителният съвет (Производственият + Търговският управител).
*** Търговският управител.

3. За партиден цикъл:
Рентабилност =
Приход / Разход =
∑(ЦiБi) / [(М + Т + Е)∑Бi] =
(ЦiБi) / [∑(ЦiБi) - П∑Бi] =
Приход / (Приход - Печалба) =
1 / (1 - Печалба/Приход).
lim Приход → ∞ (Рентабилност) = 1 (минимумът).
lim Приход → Печалба+ (Рентабилност) = ∞ (максимумът).

4. За единица от артикул:
Рентабилност(П) =
Приход / Разход =
(П + Т + Е) / (Т + Е) =
П/(Т + Е) + 1 = constП ~ Т + Е.
П↓ ~ Т↑ + Е↓↓.

5. Разходен бюджет за партиден цикъл:
М∑Бi = ∑(ЦiБi) - (П + Т + Е)∑Бi.

6. Разходен бюджет за партиден цикъл
при безкрайно висока рентабилност:
∑(ЦiБi) = П∑Бi →
М∑Бi = П∑Бi - (П + Т + Е)∑Бi = - (Т + Е)∑Бi (?!).

7. Сделките: ценообразуване с максимална рентабилност
при ниска печалба (по партидни цикли):
∑(ЦiБi) / ∑Бi = П↓ + Т↑ + Е↓↓+ М↑(П).
 
Взаимозависимостта "i (клиенти), Цi (без доставката), Бi (→ ЦiБi), артикули 
(с отправност Е, Т, П плюс експортна отправност М) и време" се установява статистически в Маркетингов анализ: Уклони. Рецептурният анализ статистически установява Закономерности между технологическите неизчислени данни
А Продуктовата реализация иде с помощта от Рецептурно-Маркетингов анализ.  
 
И ето че върху гарантирани запаси не може да се гарантира печалба, пък върху гарантирана печалба - запаси. Та в първия случай буферът е сделката, 
а във втория - складът. Ами буферът разцепва на статична предпоставка и динамично последствие ударите. Ала рентабилността е върху гарантирана печалба, пък продоволствието - върху гарантирани запаси.

Ликвидност: това, което при сделки по рентабилност се предлага, 
е способността за продуктова реализация, а не какво имаш и какво можеш. 

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link