1. Личният проблем собствено е без политическо разрешаване.
Арент: че злото в случая е тривиално, доброто е нетривиално.
Аз: че тривиалното в случая е зло, справянето, а нетривиалното - добро, несправянето.
2. Личният проблем собствено е с политическо разрешаване.
Арент: че доброто в случая е тривиално, злото е нетривиално.
Аз: че тривиалното в случая е добро, справянето, а нетривиалното - зло, несправянето.
Арент: че собствено при личен проблем въпросът е как да се справим със злото.
Аз: че собствено при личен проблем въпросът е как да се оправдая с доброто.
Несъгласието ми с Арент е, че, макар и по неведение, тя, проявявайки в
първия случай позитивизъм, а във втория - негативизъм, дава хляб на
византийския комплекс. Та за същия ход, но откъм своята идиосинкразия, е
несъгласно с нея (във ведение) еврейството. Моите страдания са
противоположни на холокоста: на мен в препитанието ми е предоставен
завършен избор, на евреите в моето положение им е бил отнет изборът.
Изборът собствено не е абсолютен, той е в общение нежели в общеене.
Сиреч хистерезисът общение/ общеене свидетелства за мъртъв Господ и
подсказва истинна насрещу лъжовна харизма. Lzzy Hale като феномен.
Тънкият момент е да политизираш въпроса непартийно (а грубият - да деполитизираш въпроса партийно).