23 април 2025 г.

Стереометрия на съществуването

    "Идея свръх нещата" (Платон); но съм ли?
    Кога съм? ("когато*, но аз сега, уви, не съм" <-?|!-> "аз сега съм, но когато" **).
    1(4'). Че в Мъглявината, инертността, се натъкваш на 
трансценденталната естетика разсъдъчно,
т.е. натъкваш се на трансценденталната логика аналитично.
    2(4'). Че в Симплекса се натъкваш на чистия разум,
т.е. натъкваш се на трансценденталната логика диалектично.
    3(4'). Че в Кълбото се натъкваш на практическия разум.
    4. Пък че в Плоскостта се натъкваш на 
трансценденталната естетика съдно,
т.е. натъкваш се на идея в нещата (Хайдегер) *, 
натъкваш се току тоталитарно, току нарцистично: 
ами натъкваш се предвид (4') антропиката (вътрешното сетиво *), 
че (4'') антропологията от прагматично гледище (къде съм ***).
    5. Пък че в Сферата се натъкваш на след нещата идея, т.е. във вселяване**.
    И ето че "1" <-> "2" <-> [("2" & "1") = "3"] <-> [("3" & "2") = "4"] <-?|!->
<-?|!-> ("4" & "3") = "5".
    (Понеже нарцистичната антропика, но не и сама по себе си, 
а доколкото тя се, "огрявайки", превръща в "танцуваща звезда", - 
трансгресивна е към вселяване.)
    ----------
    * ... току "езикът сам говори себе си" (Канторов парадокс).
    ** Ръселов парадокс (sinc-функция: Брентано, Дирак): Киркегор, Ницше.
    *** Кант.
    ----------
    Канторов парадокс: 
абсцисата се разсява^, за да се сдобие с почва ординатата.
    Ръселов парадокс:
абсциса се съставя от sinc-функция, за да се аргументира^ ордината.
    Парадокс на всуетата: не се състои sinc-функция.
    ----------
    ^ Стереометрира.