12 януари 2024 г.

Алгебричното определение

Ще бъде показано, че Sinus Cardinalis, sinc, е математически основната функция: 
това трябва да бъде изведено алгебрически, за да не се виси.

Та ето, с π се нарича изправеният ъгъл, φ = π, никакви дъги към радиуси.

Съответствието между аритметика и ъглометрия започва съответно с 1 ↔ 0.

Т.е. -1x1 ↔ πxj. Мярата на -1 e 1, а на π? Друга е, нека се нарече j, измерението е друго.

И ето, 1 ↔ -jπ.

Ами че такова е числото "e": ∫0πe-jφd(-jφ) = 0; ∫0e-kdk = 1.

1e се нарича метричен вектор, никакви насочени отсечки.

sin(φ) = (e - e-jφ) / (2j) → sinc(φ) = (e - e-jφ) / (2jφ) = (et - e-t) / (2t).

Резултат: sinc(-jt) = (et - e-t) / (2t); t, времето.

- Периферията се отнася коренно към своя център: divE/q = √1 = 1.
- Времето се отнася коренно към своя ъгъл: t/φ = √-1 = j.

P.S. Докато измислях горното, ме глобиха (вчера, 11 ян.' 2024) 40 лв, 
че съм пресякъл на червено, макар при половината от първата ми крачка да бе зелено и че сетне бе рефлекс, пък и че спрях върху островната среда на улицата. "Е-хе, голяма работа!", току възкликне някой. За да му отвърна, че и аз вече се чудя как се издържам. Благодарен съм на полицаите, сложиха ми обеца на ухото: 
ще внимавам да не ме блъсне кола. Нали съм и страхливец, и егоист. Нима трябва да се тюхкам за 40-те лева! Дребнав страх и дребнав егоизъм, ала от тях се развива величието... Смъртта на L.E.J. Brouwer.