8 октомври 2022 г.

Към една...

Опитът за свръхчовека. 
Току бидейки сега, о, млади ние: 
станеш ли ти мойта Lzzy, 
аз бих станал Hottinger!

Какво съм аз, какво си ти?
"Мотивацията е битността ми!",
би възкликнал свръхчовекът. 
Другото е попщина вовеки.

"Фактът, че ние пре-ценяваме себе си като свободни - ами той сочи: ние имаме достъп до подобна позиция и това е тази на свръхчовека. Опитът за свръхчовека е най-опосредстваното доказателство за човешката несвобода, дяволи ни взели! Защото инак едно същество, що е изцяло потопено в насъщното и е напълно уловено в мрежата на безусловно изискване - та то би имало достъп до позиция, от която да се прецени като несвободно"*

8 окт.' 2022, Шумен 

----------
* Моя парафраза; т. е. виж у доц. д-р Христо Стоев, 30 дек.' 2021

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link