"Видя жената, че дървото е добро за ядене"
Бит. 3:6 (Lzzy Hale)
Първият Хилбертов проблем е необходим за съждителна способност* (божем [?] вместо способ-ната съждителност**); т. е. че трансценденталната антропология (нежели свръхчовешката**), бидейки идеята, в която съждителната способност се изразява: ами е не-въз-можна. Нютон-Кант-Кийтс: "дъгата без светлина е невидима, светлината без дъга е празна"; Човекът не може да бъде субект и е един никакъв обект, да, че прозирът е обектът на чистия разум, трансценденталия; Човек не може пък да бъде обект и е един никакъв субект, да, че дъгата е субектът на практическия разум, антропология. Практическият разум е фактът на чистия: идея, в която се изразява съждителната способност. (Виж у доц. д-р Христо Стоев: "Откъм невъзможността на една трансцендентална антропология".)
----------
* Що за дарование: "човек се ражда способен" - видиш ли, -
"пък навсякъде се оказва отсъден".
(откъм невъзможността на една свръхчовешка антропология).
И виж смъртта на Чезаре Борджия.
P. S. Няма как "дъгата" да бъде лидерска.
25 години се усуквам - то било как кучето си гони опашката. Завидна естественост на естетиката... Естетиката у мене е проект, а у моята философска приятелка - наличност. Понеже какво е тя? Една... Все още ли е обнадеждена, че ще може да ми направи... изречение?
18 окт.' 2022, Шумен
Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link