7 октомври 2022 г.

Битност от току-мотивация

"Но княжната (си току казваше, че - б. м.)
никога не виждаше хубавия израз на очите си,
оня израз, който те добиваха, когато
тя не мислеше за себе си"

Толстой, "Война и мир",
т. I, ч. I, гл. XXII,
 пр. К. Константинов

 
 
"Въпросът 'що съм аз' е ирелевантен." Кой ще ми каже! "Авторът" ли? Далаверата.

Шопенхауер и Киркегор: "Организмът на човек ('организъм' = собственото тяло): 
ами отнасяйки се помежду си (= душа), отнася се и към цялото си (= дух), както и то (= себе си); т. е. че организмът 'ми' (= мене си) е домът на 'моята' (= себе си) свобода: 'мене си' е постигаемият собствено характер опитно, а 'себе си' - умопостигаемият. Нима отрицателното познание не е царството на идеите! Властват в положителното познание причините: ефектовите или формалната логика, или пък аритметиката и геометрията, или най-подир мотивацията. И тъкмо мотивацията, тъкмо самият живец, тъкмо понятието непонятност възлиза, ето, към положителна битност; ала моралът е отрицателната битност, дяволи ни взели!"  

"Хей, хей, мотивацията е битността ми!", би възкликнал свръхчовекът.

Кант и Хегел: "Организмът - точка на произвол. Властват в положителното познание причините: ефектовите или формалната логика, или пък аритметиката и геометрията, или най-подир мотивацията. К'во извън мотивация съм 'аз', освен пронизана в произвол себичност! О, а в мотивация, евдемония, що съм? Нима съм моето тяло, моята душа, моят дух, моят, ето, организъм - или моята свобода! Моите ли? Въпросът 'що съм аз' е ирелевантен."

Попщина. 

EQ-тест. Точка единствена: 
        "Отецът" -> Княгиня
          "Синът" -> Сърничка
"Светият дух" -> ?

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link