22 ноември 2022 г.

Моноблок

"И къртеха, за да отпушат"


I. Монотялото е пластично, постановява се:
    1) както вдлъбнато (а) или изпъкнало (б) - че в автономия;
    2) и както пре-местващо се спрямо себе си (а) или не-пре-местващо се спрямо себе си (б) - че в хетерономия.

II. И сякаш монотялото се съ-стои щото или като точка (1б & 2а), т. е. бидейки бедно, или пък се съ-стои като средоточие (1а & 2б), т. е. бидейки богато; ами че душата ми е чието тяло е моето и току си кажа "не падай".

III. Но монотялото (1б & 2б) се съ-стои от коя да е периферна точка, т. е. от коя да е точка спрямо съборностен (1а & 2а), ту чрез от-стояване, ту по търкулване, 
център - бедно е монотялото със своите точки, своята периферия, богато е със своя съборностен център; ами тялото ми е чиято душа е моята, и казвам си: "падай, падай духом".

Моноблок. И къртеха, за да отпушат. Монотялото е пластично, постановява се както вдлъбнато или изпъкнало - че в автономия; и както преместващо се спрямо себе си или непреместващо се спрямо себе си - че в хетерономия. И сякаш монотялото се състои щото или като точка, тоест бидейки бедно, или пък се състои като средоточие, тоест бидейки богато; ами че душата ми е чието тяло е моето и току си кажа "не падай". Но монотялото се състои от коя да е периферна точка, тоест от коя да е точка спрямо съборностен, ту чрез отстояване, ту по търкулване, център - бедно е монотялото със своите точки, своята периферия, богато е със своя съборностен център; ами тялото ми е чиято душа е моята, и казвам си: "падай, падай духом".

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link